گل کاغذی

مشخصات گل کاغذی

گل کاغذی معمولاً به رنگ قرمز است، اما انواع صورتی آن نیز وجود دارد. تمامی گل‌های گل کاغذی بی‌بو هستند و در فصل بهار، معمولاً در ماه اردیبهشت ماه، به مدت یک تا سه هفته بر روی شاخه‌های گیاه باقی می‌مانند.

 گل کاغذی گلبرگ‌های بسیار نازکی دارد که به شکل کاغذی هستند و این عامل نام گل کاغذی را توضیح می‌دهد. ساقه گل کاغذی همیشه سبز و چوبی رنگ است که نوعی پیچک است. بلندی درختچه گل کاغذی می‌تواند به حدود سه متر برسد. برگ‌های این گیاه سبز روشن و به شکل بیضی با نوک باریک هستند.

کاربر

کاربرد

از جمله کاربردهای این گل می‌توان به تزئین میز عروسی، تزئین محیط‌های کاری، تزئین کارت‌های تبریک، دکوراسیون داخلی خانه و محل کار، تزئین جشن‌های تولد و عید و همچنین تزئین تور ویژه‌ی گردشگری اشاره کرد.

از آنجا که گل کاغذی بی‌بو است، می‌تواند بدون نگرانی از حساسیت، در محیط‌های داخلی و خارجی استفاده شود. همچنین به دلیل دوام بالای این گل، می‌تواند به عنوان یک گزینه‌ی پایدار در طراحی‌های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

شرایط نگهداری

دمای مناسب

گل کاغذی گیاهی است که در مناطق گرم و مرطوب به خوبی رشد می‌کند. این گیاه به دمای بین ۱۵-۲۵ درجه سانتیگراد عادت دارد و در دماهای بالاتر از ۲۸ درجه سانتیگراد، ممکن است رشد آن کند شود.

  • رطوبت
رطوبت محیط برای رشد و تکثیر این گیاه کافی میباشد اما هوای گرم و خشک را ترجیح میدهد.

 

نگهداری روف گاردن
  • آبیاری

بین دو آبیاری باید حتما خاک خشک شود وگرنه رشد رویشی زیاد شده و گل نمیدهد همچنین آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه های ظریف این گل میشود این گیاه به خشکی مقاوم است و هفته ای یکبار البته با توجه به میزان باد و گرما،آبیاری برای این گیاه کافیست.

  • هرس

از آنجایی که گلها روی شاخه های سال جاری تشکیل میشوند پس بنابراین بعد از هر گلدهی هرس شاخه ها باعث افزایش گلدهی برای سال بعد میشود.

  • خاک

درهر خاکی رشد میکند ولی به خاک اسیدی با زهکشی عالی و سبک نیاز دارد در خاک سنگین و قلیایی گلدهی خوبی ندارد.

  • روش تکثیر

 گل کاغذی از طریق قلمه، خواباندن زمینی یا هوایی و کوپیوند (پیوند جوانه) قابل افزایش است.